مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار
سرخط خبرها

بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار

  • کد خبر: ۲۲۵۷۱۳
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
  • ۲
بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار
هفته بیست و پنجم لیگ برتر ایران با تساوی سرخابی‌ها برابر رقبای خود به پایان رسید تا صدر جدول کماکان بدون تغییر در اختیار آبی‌ها باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، هفته بیست و پنجم لیگ برتر ایران روز گذشته (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) به پایان رسید. استقلال در تبریز مقابل تراکتور به تساوی بدون گل رسید تا این فرصت را به پرسپولیس دهد که صدر را تصاحب کند، اما سرخ‌پوشان پایتخت نیز در دیداری سخت و کسل‌کننده به مصاف سپاهان رده سومی رفته و نتوانستند حریف تیم مواریس شوند. شاگردان اوسمار نیز فرصت جواد نکونام را غنیمت نشمردند و به تساوی بدون گل رضایت دادند تا کماکان با یک امتیاز استقلال را در صدر تعقیب کنند.

۵ هفته تا پایان لیگ برتر باقیمانده و استقلال با ۵۴ امتیاز در صدر جدول، پرسپولیس با ۵۳ امتیاز در رده دوم و سپاهان با ۴۶ امتیاز در رده سوم قرار دارد. با توجه به اختلاف ۱۰ امتیازی مورایس با صدر به نظر می‌رسد که دیگر جام از دست اصفهانی‌ها پریده، مگر اینکه تیم جواد نکونام و اوسمار بیخیال نتیجه گرفتن در ۵ هفته پایانی شوند!

با توجه به کمرنگ شدن شانس قهرمانی سپاهان در ۵ هفته پایانی، مسیر سرخابی‌ها را تا پایان هفته سی‌ام مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. ۵ هفته‌ای که بدون شک برای هر دو تیم به شدت سرنوشت ساز خواهد بود و برای هواداران هر دو تیم به مثابه به ۵ فینال حیاتی به شمار می‌رود.

هفته بیست و ششم – دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
استقلال در این هفته در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب آهن رده هشتمی است و پرسپولیس در مازندران به مصاف نساجی خواهد رفت. دیدار رفت آبی‌ها با ذوب‌آهن در اصفهان به تساوی یک بر یک رسید و پرسپولیس نیز در آزادی یک بر صفر نساجی را مغلوب کرده بود. ذوب آهن در حال حاضر ۳۳ امتیازی است و شانس زیادی هم برای کسب سهمیه آسیایی ندارد و دیداری حیاتی برایش محسوب نمی‌شود، اما نساجی با ۲۲ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد و با تیم‌های فولاد، استقلال خوزستان و صنعت نفت رقابت تنگاتنگی برای بقا در لیگ دارد و نیاز مبرمی به کسب امتیاز در بازی‌های آتی خود دارد.

هفته بیست و هفتم – شنبه و دوشنبه ۲۲ و ۲۴ اردیبهشت
استقلال در این هفته باز هم در ورزشگاه آزادی میزان فولاد رده چهاردهمی است و پرسپولیس با وجود اینکه در این هفته مهمان است، اما در تهران به مصاف هوادار می‌رود و می‌تواند از امتیاز هوادارانش بهره‌مند شود. هر چند فولاد در این فصل نتایج خوبی کسب نکرده، اما قطعا نمی‌خواهد پایان تلخی رقم بزند و ملزم به کسب امتیاز در هفته‌های پایانی است تا از منطقه سقوط خود را نجات دهد. هوادار نیز با ۲۸ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد. شاگردان مسعود شجاعی در ۶ دیدار اخیر خود هیچ شکستی نداشته‌اند و ۳ تساوی و ۳ پیروزی کسب کرده‌اند. با توجه به اینکه هوادار تیمی میانه‌جدولی محسوب می‌شود و نه شانس سقوط به لیگ یک است و نه شانسی برای کسب سهمیه دارد، نتیجه این بازی برایش اهمیت چندانی نخواهد داشت.

هفته بیست و هشتم - سه‌شنبه ۱ خرداد
از این هفته تمام بازی‌های لیگ برتر به صورت همزمان برگزار می‌شود. استقلال در این هفته مهمان نساجی مازندران است که پرسپولیس در هفته بیست و ششم به مصاف آن رفته است. پرسپولیس نیز پس از دوری ۲ هفته‌ای از ورزشگاه آزادی، در این هفته در خانه به مصاف استقلال خوزستان می‌رود. احتمالا نساجی بدون شک تا این هفته کماکان در منطقه خطر قرار دارد و بازی حیاتی پیش‌رو خواهد داشت که نیاز مبرمی به کسب امتیاز دارد. استقلال خوزستان نیز در حال حاضر با ۲۱ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ یک محسوب می‌شود. استقلال خوزستان در بازی رفت توانست اولین پیروزی خود در لیگ برتر را برابر پرسپولیس کسب کند و در این دیدار قطعا نیز انگیزه زیادی برای کسب امتیاز مجدد از سرخپوشان دارد.

هفته بیست و نهم – یکشنبه ۶ خرداد
استقلال در این هفته میزبان گل‌گهر سیرجان است و پرسپولیس در قزوین به مصاف شمس آذر خواهد رفت. گل‌گهر در حال حاضر با ۳۵ امتیاز در رده ششم جدول است و کار سختی برای کسب سهمیه آسیایی دارد، اما ناامید برای کسب این جایگاه نیست، هرچند گل‌گهر در سال‌های اخیر حریف دست و پا گیری برای آبی‌پوشان در ورزشگاه آزادی نبوده است. در سوی دیگر سرخ‌پوشان به مصاف تیم خوب و سرسخت شمس‌آذر می‌روند که در دیدار رفت هم در ورزشگاه آزادی برابر شاگردان سعید دقیقی به مشکل خوردند. شمس آذر در هفته بیست و چهارم در ورزشگاه آزادی به سختی به استقلال باخت و نشان داد که می‌تواند گربه سیاه سرخابی‌های پایتخت باشد.

هفته سی‌ام – جمعه ۱۱ خرداد
استقلال در هفته پایانی مهمان است، اما در تهران به مصاف پیکان می‌رود. با وجود مشکل حضور هواداران در ورزشگاه دستگردی، احتمالا مشکلات این بازی تا آن موقع مرتفع شود تا استقلال برابر هواداران خود به میدان برود. پرسپولیس نیز در ورزشگاه آزادی به مصاف مس رفسنجان می‌رود. پیکان در حال حاضر با ۲۵ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد و بازی با استقلال برایش اهمیت چندانی ندارد. البته که این موضوع برای مس رفسنجان نیز صدق می‌کند، رفسنجانی‌ها نیز با ۳۱ امتیاز در رده نهم هستند، اما تقابل محرم نویدکیا با پرسپولیس می‌تواند به جذابیت‌های این دیدار اضافه کند و سرنوشت قهرمانی لیگ را تعیین کند، همانطور که نویدکیا با مس استقلال را در جام حذفی کنار گذاشت و در لیگ برتر و در ورزشگاه آزادی استقلال را متوقف کرد تا پرسپولیس به یک امتیازی استقلال برسد.

استقلال در ۵ بازی باقیمانده خود فقط در یک بازی از تهران خارج می‌شود، این در حالی است که پرسپولیس ۲ بار از تهران خارج می‌شود. تنها نکته‌ای حائز اهمیتی که برتری آبی‌پوشان را نسبت به پرسپولیس در هفته‌های باقیمانده نشان می‌دهد همین موضوع است، چرا که آبی‌ها با توجه به استفاده از امتیاز هوادارانشان در بازی‌های خود دست بالاتر را نسبت به شاگردان اوسمار دارند.

همچنین استقلال و پرسپولیس در ۵ دیدار باقیمانده خود در ۲ بازی به مصاف تیم‌هایی می‌روند که شانس سقوط به لیگ یک داشته و همانند سرخابی‌ها که برای قهرمانی می‌جنگند، نیاز مبرمی به پیروزی دارند تا در لیگ برتر حفظ شوند. هر دو تیم (استقلال و پرسپولیس) در ۵ هفته باقیمانده در مازندران به مصاف نساجی خواهند رفت. استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد و پرسپولیس نیز در خانه میزبان استقلال خوزستان خواهد بود که به نظر می‌رسد از این حیث هر دو تیم در شرایط یکسانی باشند.

حال باید دید که در پایان هفته سی‌ام پرسپولیسی‌ها می‌توانند قهرمانی خود در لیگ برتر را تکرار کرده و به شانزدهمین عنوان قهرمانی خود دست یابند یا جواد نکونام از برتری تیمش استفاده کرده و تا پایان لیگ ثبات تیمش را حفظ می‌کند و آبی‌پوشان را به دهمین قهرمانی خود در ادوار لیگ برتر می‌رساند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
0
0
پیروزی با اختلافد۴ امتیاز قهرمان میشه من نطرم جرفدنداره مگر نادداورب و اینکه بگویندوپیرورب خیلی قهرمان شده استقلال نوبتش است
مرتضی
United States of America
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
0
0
ای کاش شرایط و قانون برای تمام تیم ها یکسان بود. ننگ به تیم پرسپولیس که واقعا حقش اینجای جدول نبوده سال های پیشم همینطور با ناداوری و حق کشی قهرمانش کردن.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->